Annons:
Etikettallmänt
Läst 1526 ggr
SamPosse
2016-01-04 23:59

Tillskott i familjen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

ville så gärna dela med mig av de roliga nyheterna att i  lördags hämtade jag efter lång väntan hem två små pojkar! säg hej till Kenai och Koda! De är pappa och son, och hitills har allting här hemma gått superbra. slänger in lite bilder på buren också (2m x 2m x 2,5 m) bara för skojs skull :) tar väldigt gärna emot mer tips på vad jag kan fylla väggarna med! Ska in lite med rep, och några hyllplan. Funderade på något sätt att få in ett mindre tunnelsystem, några tips på detta uppskattas!

Annons:
lollynonna
2016-01-05 00:00
#1

Åh så fina! Grattis!:) Ja, släng gärna in lite bilder på buren så vi kan ge tips på förbättring :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

SamPosse
2016-01-05 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

buren!

SamPosse
2016-01-05 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kenai! :)

thea_thea
2016-01-05 00:23
#4

Men gud vad gullig!

stinakrok
2016-01-05 00:39
#5

Åh, är det en fladdermus? Såå söt

SamPosse
2016-01-05 00:51
#6

#5 haha nej, detta är australienska flygpungekorrar! :) om du kikar runt här på exotiska djur iFokus så finns det trådar med information.

Annons:
-Aida-
2016-01-05 14:20
#7

Vilken urhäftig bur! Jätte söta dom är! 😃

Alwyn
2016-01-05 19:14
#8

Snyggt! De där trådhyllorna tänkte jag med använda men det blir så dyrt att bygga stort av dem. Vad kostade bygget totalt? Här har jag skrivit lite om tips på inredning om du vill kika: https://knivstaetologen.wordpress.com/2015/10/01/inredning-och-berikning-till-gnagare/

SamPosse
2016-01-05 21:03
#9

tackar! Ja trådhyllorna är den dyra varianten men enligt mig helt klart den snyggaste :) nu har jag inte exakt alla utgifter i huvudet, men allting har väl gått på ca 7,000 kr. Och som sagt så är det mer att göra, men jag är inte gjord av det gröna så får lugna mig tills nästa månad och planera lite sålänge ;) Så om man tänker med buren + suggisarna har allt totalt gått på 12,000 kr. Bra att tänka på om man är intresserad av dessa småttingar att bara bur och djur går på en hel del :)  

ja har några tankar, försöker med miljöberikning varje kväll och ser lite vad som går hem. Har även tänkt så i buren att inte det ska vara "lätt" att ta sig runt just överallt, utan de måste kämpa lite och hoppa osv för att nå vissa saker. :)

Alwyn
2016-01-06 12:52
#10

Ja man får hejda sig så man inte gör det för enkelt för dem, det blir lixom ingen utmaning. Svårt när man har som instinkt att bara vilja hjälpa och ta hand om haha. En riktig höjdare har varit hängkrukor eller hängljusstakar som jag lägger stenar i och häller torrfoder över var dag. Då sitter de lääänge och pillar mellan stenarna för att få upp maten. Snyggt är det också!

SamPosse
2016-01-06 18:47
#11

ja vilken rolig idé! dessa får inget torrfoder men skulle säkert kunna göra någon variant med mjölmask, något som är värt att arbeta för ;) kanske någon dadel. Vill inte ge för mycket av "det goda" haha men ska definitivt prova! inatt fick dem tomat och blåbär längst ut på tunnare pinnar så de måste jobba lite för att komma åt.

Alwyn
2016-01-06 21:12
#12

Jättebra ju, jo jag har Jordekorrar så de äter ju lite annan mat. Det funkar på vilken mat som ;)

Upp till toppen
Annons: