Annons:
Etikettburar-bostad-byggen
Läst 2200 ggr
JossanH
2015-09-07 20:29

Nyfiken på kinesisk ekorre

Bor på landet med stora utrymmen. Har börjat fundera på ekorrar av någon anledning.. Hur klarar dom att bo ute året runt? Då menar jag stor voljär på många kvadratmeter på sommaren och nätad voljär i ladan på vintern.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
zickan
2015-09-09 15:54
#1

Många ekorr arter kan bo ute. Tyvärr är jag dålig på vad den kinesiska klarar. Men jag har för mig att de ska klara bo ute året runt med bra krypin där de kan hålla värmen. Jag har för mig att de ska ha 4kvm. Vilket inte är så stort att fixa om man har tomt/lada :-) Är avundjuk på alla som bort stort.
Fireant har kinesisk ekorre. Osäker om han är inne här så mycket numer. Men du kan testa skriva på lovenest.se om du inte får några svar från nån annan här snart som har mer koll på arten.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Alwyn
2015-09-09 20:15
#2

Jordbruksverkets regler är att de på vintern måste ha en plats med plusgrader där de kan äta, dricka och sova. Det kan ordnas med en uppvärmd isolerad låda eller isolerat rum med element/frostvakt. Om du vill se hur jag löst detta kan du maila mig så skickar jag bilder :-)

JossanH
2015-09-09 22:32
#3

Schysst med lite svar- från kända ansikten dessutom 😜 Våra minsta inhängande boxar är på kanske 5-6 kvm. Största är på 11 kvm så ytorna känns rätt okej och man blir bortskämd nu när man har en lada att fylla! Har kollat in lovenest lite. Men då vet jag iaf att det är möjligt. Blir det korrar är det nog inte förrän om ett par år i sådana fall. Beror på lite olika saker.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alwyn
2015-09-24 15:13
#4

Jossan, nu ligger en beskrivning m bilder av hur jag löste övervintringsutrymmet till mina korrar på bloggen nedan:

https://knivstaetologen.wordpress.com/

JossanH
2015-09-26 09:43
#5

Tack hehe, vi verkar ha samma intresse för att köpa begagnat och göra om! Dock verkar du betydligt mer skillad än mig. Jag vill få allt klart så snabbt som möjligt 😁

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alwyn
2015-09-26 21:15
#6

Jaha vad kul, ja visst är det roligt att hålla på med och ännu mer kul när man ser hur glada djuren blir :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: