Annons:
Etikettannonser
Läst 1368 ggr
Kilala
8/22/15, 9:31 PM

(S) Afrikanska dvärgsjosovare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är snart ett gäng sjusovare redo att lämna boet. Inte dubbel kollat könen ännu. Men kollade lite snabbt och det såg ut att vara mest honor. 

Dom finns i Göteborg men transport går alltid att ordna! PMa eller mailaFlopsy_5@hotmail.com vid intresse!

tilltänkt pris: 300:- st

-Sussi

Mvh Susanne

Annons:
SamPosse
8/27/15, 7:46 PM
#1

Åh gud så söta de är! Funderar starkt på de själv, Men är inte säker helt på minsta tillåtna mått för sjusovare? :) vet att Sugar glidern t.ex. kräver väldigt stor yta.

Kilala
8/27/15, 7:49 PM
#2

dessa småttingar ska ha lika stor yta som en chinchilla

Mvh Susanne

SamPosse
8/27/15, 7:55 PM
#3

Då var det väldigt intressant! Dock väljer jag alltid det största utrymmet jag har plats med åt mina djur :) Hör möjligtvis av mig, mina geckos fick precis ett terrarium 3 gånger större än de hade som kostade lite denna månad hihi :) hur många har du i kullen?

Kilala
8/27/15, 8:18 PM
#4

hej igen!!!
Har ingen koll just nu på hur många det är men har ett ca 30 djur som ska minskas ner på.. varav det är 8 - 9 hanar från Tyskland, Finland, Tjeckien o så Sverige…resterande är honor… 

Så om man vill ha ett klart avels par så funkar det oxå….

Mvh Susanne

SamPosse
8/28/15, 6:32 PM
#5

Håller i så fall gärna några flera, om det är de som de gärna vill :) hur fungerar det, skall man helst hålla hanar och honor separat eller kan man t.ex. ha två hanar och fyra honor i samma bur utan att det blir fajt eller liknande? alternativt en hane i så fall? :)

Kilala
8/28/15, 8:40 PM
#6

Man kan hålla dom könsfördelade ja.. jag skulle tyvärr inte rekommendera fler hanar ihop med honor om inte terrariumet är mega stort… med tanke på att dom bråkar om honorna…

så om man ska ha en grupp för att få ungar så är en hane o några honor bäst…

Mvh Susanne

Annons:
SamPosse
8/28/15, 11:29 PM
#7

Tack för informationen, blir det aktuellt så hör jag av mig :)

Hells Angel
9/8/15, 8:44 AM
#8

Men guuuuuuud vad söta! 😍

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Upp till toppen
Annons: