Annons:
Etikettannonser
Läst 1474 ggr
setrin
8/7/15, 1:38 AM

Söker något spännande

Tjena Jag kollar runt på olika sorters djur men kan inte bestämma mig vilket jag vill ha. Vet ju inte alla sorter och arter heller för den delen. Okej så det jag söker är något som är coolt och spännande att äga tex reptil. Vill inte ha något vanligt som hund katt eller hamster. Har en innekanin just nu men vill utöka det lite. Hund vill jag ha men känner inte att jag har tiden för det just nu. Har aldrig ägt någon reptil, ända jag haft är hund kanin katt hamster akvarium och en vandrande pinne älskade alla djuren som liten och tog väl hand om dom. Har flyttat hemifrån nu och det känns skönt. Nu känner sig kaninen och jag att det är dags att skaffa något mer fast att vi inte riktigt vet vad än. Kan tänka mig gnagare och fågel också helt enkelt alla sorters djur ninjan komma på som ni tror jag kan klara av. Vet inte riktigt vad jag ska skriva fråga gärna om ni undrar något :)

Annons:
axa
8/7/15, 3:02 AM
#1

Vad sägs om råttor, när du vill ha hund?

Råttor kräver sin del, men inte på så sätt som hundar. De är underbara djur! Tänk på att inte köpa för att det är ovanligt eller en stämpel, du ska stå ut med djuren och älska de också ;)

[erika.tornlycke]
8/7/15, 2:12 PM
#2

Degus är en trevlig gnagare! Nyfikna, sociala (inte nödvändigtvis gosa) och trevliga djur!

setrin
8/7/15, 7:09 PM
#3

#1 nja får se.. Det vet jag, älskar djur sen ska det ju vara rätt också det är därför jag frågar här, ska kika på råttor :) #2 hmm tycker dom ser rätt creepy ut..

axa
8/7/15, 9:21 PM
#4

Du klarar säkert av det mesta. Hur många timmar om dagen kan du lägga på djuren? Hur ska/kan de aktiveras? Hur stort utrymme kan de få? 

Jag har gerbiler också, men upplever de ointresserade av mig. Ytterst få som vet vad det är för djur. Mina gerbiler är som reptiler, de skuttar runt, gnager, kissar och bajsar överallt, förstör mitt golv. De skulle aldrig få för sig att gosa med mig. Men jag älskar gubbarna ändå. :)

Undrar något om råttor, så är du välkommen att fråga mig.

Om du tycker reptiler är häftiga, varför inte skaffa det?

setrin
8/9/15, 3:41 AM
#5

Pluggar och så nu ju, så kan vara med djuret i 2-4 timmar/dag + att det/dom får vara ute ur buren hela tiden medans jag är hemma. Jag tror jag är intresserad av fågel mest men då kanske jag ska in på burfåglar iFokus istället? Sen kan ju djurägandet alltid uppgraderas, råttor låter verkligen jätte härliga men tror jag vill satsa på fågel nu så får jag se i framtiden hmm ska in och fråga på burfåglar iFokus.

NSG exotics
10/11/15, 2:01 AM
#6

Läs lite om sugar gliders det är mysiga och annorlunda djur

Annons:
hhejlollo
10/13/15, 8:34 AM
#7

Degus är väldigt trevliga djur som, om du hanterar dom ofta, blir väldigt sociala och älskar att mysa innanför tröjan! Degus ska dock ha mycket uppmärksamhet så har man inte allt för mycket tid över till djuren är degus ingen bra idé, Suggisar är underbara djur dom med men kräver en väldigt stor bur. Det är underbara djur som även dom blir väldigt sociala och vill följa med på axeln! :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[dynamitella]
10/16/15, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Får jag fresta med en ögonfransgecko? De kommer från nya kaledonien och är sjukt trevliga för att vara reptiler.

Upp till toppen
Annons: