Annons:
Etikettannonser
Läst 2315 ggr
[blackbeauty]
5/4/15, 10:27 AM

sugarglider hona omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pågrund av mycket tråkiga omständigheter och krångel måste min hona nu hitta ett nytt hem. Jag var i kontakt med en uppfödare och hon skulle hämta en glider som blev min för 1500 i Danmark. Vi (uppfödaren och jag) blev lovade en hona på 4mån som var jätte tam och människo kär, min uppfödare hade träffat glidern innan och visste att glidern var som det sagts. Så tanken var att jag skulle hålla glidern ensam i 4v innan nästa gliderns ankomst vilket inte hade varit ett problem om glidern var så människo kär som det sagts. När hon tog hem glidern var den alldeless för stor för den angivna åldern och en glider växer inte från bebis till vuxen på 4 mån. Jag fick hem glidern och märkte att vi blivit lurade. Istället hade jag fått hem honan på 2 år som varit ensam, illa behandlad, fått flytta x antal gånger och haft en dålig start med människor. Hon var väldigt aggressiv men har lugnat sig. Hon är dock inte tam och börjar må dåligt, det krånglade sig rejält och hon har fortfarande inte ett sugarglider sällskap. Pga att hon ogillar människor börjar hon deppa Lite. Det är viktigt att hon får komma till ett hem med andra sugarglider sugargliders, får hon en flock och kärlek samt omsorg kan hon nog bli jätte mysig tillslut då hon är väldigt nyfiken. Min uppfödare kontaktade tjejen från Danmark angående sugarglidern och konfronterade henne kring varför hon ljuger och lurade oss. Tjejen blockade henne överallt. Har du ett kärleks fullt hem att erbjuda med andra gliders och är medveten om hur dessa djur funkar och sköts om, pma mig. omplacerings pris 1000 (kan diskuteras, hemmet är viktigare). En symbolisk summa bara. Där ingår hennes tillbehör matskål, vattenflaska, pouches samt andra sov tillbehör. Vill inte ha mejl där man skriver att man kan ta hand om glidern men gratis. Har man ej råd att köpa en glider tvivlar jag på att man har råd att ta hand om glidern. Hon är fullt frisk och väldigt pigg i övrigt! Mvh

Annons:
nicolina84
5/8/15, 2:02 PM
#1

Heeej! Jag är världen djurvän men var inte råd att betala 1000 kr tyvärr. . :-( Jag kan erbjuda hemme ett kärleksfullt hem och jag vill gärna köpa henne men till slutet av månaden om d går bra? Då fyller min yngsta 4 år och då hinner jac ordna allt. Min äldsta fick en Afrikansk pygméigelkott i födelsedagspresent, tänkte att Filippa slulle få två sugar gliders :-) Ring mig på 0706278510 så pratar vi istället el va säger du? Vänliga hälsningar Lina, Alv och Filippa

stamparen
5/19/15, 7:59 PM
#2

Finns honan kvar?

zickan
5/19/15, 10:57 PM
#3

#1 tänk på att en suga glider är oftast billigare än buren. Enligt lag skall de ha bur på minst 4kvm. Bättre spara ihop pengar ordentligt innan man skaffar sig djur.Suga glider är inte ett bra sällskapsdjur till en 4åring. Lät som det var till denne du planerade köpa.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[blackbeauty]
6/6/15, 10:08 PM
#4

#1 tycker inte barn ska ha egna djur i huvud taget främst då inte en exotisk art som kräver speciell kost och träning/aktivering. och som zickan säger så krävs det en del pengar för även om du tänkt ha henne i ett rum så måste du ändå lägga en summa över 1000 för att kunna inreda det efter deras behov #2 hon har flyttat till en tjej i danmark som sökte sällskap till sin glider efter partnern hade gått bort i ålder, hon har det bra och dom har klickat men hon är fortfarande lite kinkig i humöret tyvärr.

nicolina84
6/10/15, 11:13 AM
#5

Hej på er! Ni har helt rätt, ville köpa henne till mina tjejer som är fyra och fem men det är jag som tar hand om våra djur, inte barnen såklart. Har läst på mer om dessa underbara varelser och inser att jag skulle sakna tiden som behövs för att ta hand om henne och en till på bästa sätt :-( Jag hoppas att hon kommer till ett bra hem där hon får stanna och få det liv hon förtjänar och har rätt till. Jag har stor kärlek till djur i allmänhet men det är inte tillräckligt såklart. Zickan; Det var dig jag skrev till inatt, jag som har en dvärg tanrek och en afrikansk pygméigelkott. Dessa sugargliders är ju bara för söta och skulle så gärna vilja köpa en men man kan inte tänka på sig själv när det kommer till djur. Har du hittat nåt bra hem ännu blackbeauty?

Upp till toppen
Annons: