Annons:
Etikettdjur-lagen
Läst 812 ggr
[Sotis00]
2015-01-03 00:05

Tips?

Någon som vet något djur man kan ha lös i huset och som man kan köpa i en djuraffär? :)

Annons:
Rumblebee
2015-01-03 18:49
#1

Personligen skulle inte jag köpa djur i affärer, möjligtvis om personalen var kunnig och djuren har stora burar, vilket jag än så långe inte stött på. Men skulle tro att de enda djur som butiker har som man kan ha frigående är fåglar och kaniner, kanske eventuellt marsvin också?

[Sotis00]
2015-01-03 19:00
#2

1# i djurmagazinet så har jag aldrig stött på några djur som har för småa burar eller liknande. Djurmagazinet har så man kan beställa olika sorters djur till deras butik.

zickan
2015-01-03 20:15
#3

Flesta djurbutiker tar inte in exotiskadjur då de inte har lagliga utrymmen att hålla dom. Det då knappt inget exotisktdjur får hållas under 2kvm buryta. 

Däremot skulle jag rekommendera dig att leta upp en uppfödare på afrikansk pygmeigelkott eller iller. Roliga djur och både skall ha rätt stora utrymmen. Så bur funkar sällan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Sotis00]
2015-01-03 20:31
#4

#3 Men den butiken som jag skriver om nu tar in exotiska djur. Dom har gjort det flera gånger, men då måste man hämta dom direkt när dom har kommit in i butiken.

zickan
2015-01-04 03:18
#5

#4 det är det många affärer som gör. Men de håller dom inte i affären för det får dom inte. Jag köpte en vit sibirisk jordekorre via imazoo ansluten zoo affär. De kan ta hem det som grossisterna kan fixa och det som står på djurlistorna. Men inte alla affärer som vill göra det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: