Annons:
Etikettexotiska-nyheter
Läst 1846 ggr
zickan
6/19/14, 1:30 PM

Huvud på 450kg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pratar givetvis om nya fyndet av en elefant släkting. Kanske inte jätte exotiskt, men ändå intressant att man fortfarande hittar så här bra bevarade fynd av en tid som länge är förbi.

Undra hur man själv hade reagerat om man vinglade där med ölburken på sin svensexa och snubblade över en skalle på 450kg?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
TeeWeed
6/25/14, 4:21 PM
#1

Jag ser fram emot när de skall klona mammutterna som de hittade i Ryssland!

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

zickan
6/26/14, 12:01 AM
#2

#1 vet inte riktigt om jag gillar ideen på just mamut. Något läskigt om de faktiskt skulle lyckas att få fram levande mamutt. På var skall den hållas när vi knappt kan få elefanterna att va ifred.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

TeeWeed
6/29/14, 10:35 PM
#3

#2 Sant, då lär det komma mammutjägare.. Men, det vore coolt, om denna planeten inte var full av idioter.

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

zickan
6/29/14, 11:14 PM
#4

#3 ja och om de skulle lyckas. Tänk vilken boost vanliga elefant, tiger, lejonstammen skulle kunna få om inte annat. Skulle djuren finnas i multum som kossor kanske tjuvjägare slutar va lika intresserade. Då borde de inte inbringa lika mycket pengar som de gör nu på svarta marknaden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

TeeWeed
6/30/14, 1:25 AM
#5

Det vore nåt, på nåt sätt, fast inte. Det skulle ju varit jättebra för nu levande arter, men fult att sätta hit nya liv som får ta över för deras smärta.  Men så lär de ju inte sätta ut de i naturen hellre före det har gått ett bra antal år osv. Tjuvskyttar borde straffas med livet. Känner jag har för dålig kunskap inom detta ämne så jag skall inte säga mera, förutom att jag är väldigt taggad men samtidigt rädd för hur det blir om mammutarna blir till igen. Men blir inte de en mammut och elefanthybrid i såna fall? Eller kan man klona via elefanterna med 100% mammutavkomma? 🤔

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

zickan
7/4/14, 12:05 AM
#6

#5 ingen aning. Ja jag känner det samma till tjuskytte eller jägare överlag. Ende djur jag tycker är okej att jaga är de som verkligen är överskott på och skapar mer eller mindre problem. Som viltsvin. Speciellt nu de som nån smugglat till gotland. Finns inge rovdjur där som tar sånt.  Så det är ett rent h***vete. Men då det finns så mycket är det inte lika intressant att jaga det. För lätt och finns inge direkt pengar att tjäna på det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
TeeWeed
7/10/14, 8:46 PM
#7

#6 Hade jag ingen aning om, att någon hade smugglat dit vildsvin.. Jag har inget emot jakt så länge syftet är mat och bruk, och inte för att hänga ett huvud på sin vägg eller posta en äcklig skrytbild med det skjutna djuret på till exempel facebook. Orsaken till att jag inte har något emot detta är för att de djuren lever ett så mycket bättre liv än vad flertalet av våra "producerade" djur gör..

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Upp till toppen
Annons: