Annons:
Etikettpungdjur-råttdjur
Läst 15987 ggr
ExoticFarm
2014-02-23 16:59

Känguruuppfödare

Hej! Känner ni till uppfödare av vallaby/vallaros/mindre kängurus i näromårdet, tex. Danmark eller Tyskland? Vet ni någon hemsida där man kan köpa flera exotiska djur? Gäller l108 reglerna för kängurus eller går de in under annan lag?

Har stor kännedom kring exotiska djur och är utbildad inom djurvård vid Naturbruksgymnasium. Nu är jag intresserad av att starta upp hobbyverksamhet och i framtiden djurpark eller köttproduktion kring exotiska djur. Det stora problemet är de röriga lagar och regler kring dessa djur, Jordbruksverket har ej svarat på mina frågor kring hållande av kängurus hittils och det är därför jag frågar er.

Annons:
Ypsilon1
2014-02-24 07:30
#1

Hej!

Alla pungdjur, inkl. känguruer går under L108, om man ska hålla dem som sällskaps- eller hobbydjur. Storlek och utformning av inhägnande beror på artens storlek - alla detaljer finns i L108. 

Vill du starta en uppfödning, då måste du följa dessutom reglerna för uppfödare / handel med djur (mycket beror på hur stor din verksamhet kommer att vara).

Om du funderar på att starta en kängurufarm blir det då andra regler.

Europeiska uppfödare hittar du på Exotic Animal (sidan är på tyska): http://cms.exoticanimal.de/index.php?searchadv=&catid=9&type=8&Itemid=26&option=com_classifieds

Virath
2017-09-26 20:58
#2

Hur går det med farmen ?

Herveaux
2017-09-26 21:15
#3

#2 TS har inte varit inne på iFokus på över 3år.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: