Annons:
Etikettannonser
Läst 1904 ggr
Auroo95
2013-12-16 03:32

SÖKER SUGAR GLIDER

Söker Sugar glider, Har funderat på att åka till Danmark för att köpa en, men jag vet inte vart i Danmark man kan hitta dom. Har hört att dom säljs i butiker där, undrar bara om någon vet något om vart man kan hitta dom? 

Mvh David

Annons:
RobinF
2013-12-16 14:05
#1

Har för mig att sugar gliders vill ha sällskap

mvh

That's a cat...Not a horse.

Widzon
2013-12-17 05:29
#2

Jag har en SG som jag funderar på att sälja. Det är en hane, två år gammal. Finns i Trollhättan!

Ypsilon1
2013-12-17 09:39
#3

Det stämmer, enligt Jordbruksverkets föreskrifter bör man hålla minst två sugar gliders eftersom de är sociala djur. Det finns vissa undantag, men då måste man få det godkänt av Jordbruksverket. 

Enligt svensk lag ska de också vistas i en bur på minst 4 kvadratmeter (dvs. 2 meter djup x 2 meter lång), samt minst 2,2 m hög. Alltså en bur som man behöver bygga själv, alternativt beställa eftersom det finns inga tillräckligt stora burar att köpa i djuraffär. De största burarna som finns att köpa är inte ens i närheten av det som krävs enligt svensk lag.

Här finns mer att läsa om krav på utrymme och bur när man vill hålla sugar gliders: http://exotiskadjur.ifokus.se/articles/5007e0fd88f47219d50017fb-sugar-gliders-i-bur-och-utrymme?articles-1

Upp till toppen
Annons: