Annons:
Etikettsjusovare-ekorrar
Läst 2865 ggr
Rebornbabyn
2013-09-29 08:44

Siberian flying squirrel

Någon som har erfarenheter av såna? Hur ska de leva, vad äter dem, vart kan man köpa dom? http://www.bing.com/images/search?q=siberian+flying+squirrel&FORM=HDRSC2

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Annons:
Roonja
2015-02-07 17:04
#1

Detta är ett framtida drömdjur för mig och har varit länge. Så jag skulle också vilja veta mer. :) Men dock kommer jag nog inte införskaffa ekorre förrän om 10 år eller så.

zickan
2015-02-09 00:49
#2

Vet ingen i sverige som har dessa. Kolla på t.ex utställningar/mässor i utlandet eller maila uppfödare av exotiskadjur i andra länder.
Sedan import tillstånd från jordbruksverket. Brukar va från 500:-

Mins jag inte fel är det ett minimått på 4kvm. Kan inte arten i sig. Men kan kolla lite på det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Roonja
2015-02-09 10:18
#3

#2 Jag kan inte en ändå uppfödare av ekorre här i sverige… Vet att Sibirisk flygekorre finns som husdjur i kina bland annat så det borde gå att få tag på uppfödare i europa. :) De finns även i Canada. Men jag är otroligt dålig på att hitta information. Men det kanske inte är någon som har det heller? Skulle vara jättekul att veta i alla fall ifall du kunde hitta Zickan! :D Det sägs finnas uppfödare i danmark men jag hittar ingen! :(

zickan
2015-02-15 16:37
#4

Minnet bra men kort ;-) Helt glömt bort detta. 

Haha jaja, chansade skicka frågan till en jag vet i danmark som brukar ha lite koll på sådana djur. Men han tar bort mig som vänn titt som tätt på fb när jag råkar publisera något med mig och en kille på min status. Så nu verkar jag ha tagits bort igen efter jag lade ut att jag skaffat kille. Lite svartsjuk grabb det där ;-)
Se om jag får svar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2015-02-15 16:47
#5

Kollat lite med fireant. De hade ett avelspar förut. Men sålde det och ungarna. Och han bekräftade att det är 4kvm som gäller i minimått på burytan. 
Nämde även att man kan hitta i utlandet. Ett tips är att åka till houten, kolla folk som skall dit och boka. Ligger på ca 150-300 euro styck.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: