Annons:
Etikettavel-uppfödare
Läst 7777 ggr
TBag_
2013-05-06 01:14

Uppfödning av vandrande pinnar

Hej, jag är ny här på sajten och försökte hitta sajter som matchar mina intressen. Dock var det dåligt med det. Min fru föder upp vandrande pinnar och vi trodde att vi skulle kunna prata med folk inom samma område här på sidan, men det fanns inget "Vandrande pinnar ifokus". Har ni någon aning om vad jag ska göra?

Jag tänkte lägga upp som en annons här om man får det, om någon vill köpa från oss. Min fru har bara varit aktiv inom uppfödandet i 6 år, men pinnarna har ju inte varit "uppfunna" så länge heller. Men hon är påläst, vilket jag inte alls är. Hon har en pinne nu som väntar påökning, och det lär bli många pinnar av äggen. Eftersom pinnarna behöver vara en liten grupp så säljer vi endast minst fem om ni inte redan har pinnar sedan tidigare. Alltså levande vandrande pinnar pratar vi om då. Pinnarna lever länge och kan bli relativt långa, självklart står min fru för att ni får bra information angående hur man tar hand om pinnarna. Om ni är intresserade vill jag gärna att ni skickar ett meddelande till mig och berättar lite om er själva. Min fru tar detta på allvar och säljer inte till vem som helst. Anledningen till att hon själv inte sitter och skriver är för att hon inte kan någonting om datorer, vet knappt hur man sätter på en, alltså strömmen.

Annons:
loas27
2013-05-06 01:21
#1

Hej!

Jag har varit nyfiken på vandrande pinnar ett tag, men då jag också kanske ska skaffa gerbiler snart så undrar jag om det är en bra idé?

Hur mycket tid måste man lägga ner på pinnarna?

Tänk om jag tror att en vanlig pinne är en vandrande pinne, blir den ledsen då?

Vad måste man tänka på?

TBag_
2013-05-06 01:29
#2

Hej! Va roligt att du är intresserad av pinnar! 
Så länge du kan ge både pinnarna och gerbilerna den omvårdnad och kärlek de behöver så går de allt. Pinnarna klarar sig relativt bra själva, så länge de har sin grupp. När en pinne dör, blir den mörkare än resterande pinnar och då vet du att du behöver en ny. Pinnar kan lätt råka ut för sjukdom om de står för kallt eller om du vattnar för mycket. 
Du behöver inte byta mer än 1 gång i månaden, men då ska du vara säker på vad som är en pinne och var som är en PINNE, annars kan du strunta i det eftersom pinnarna inte bajsar ner. 

Min fru har skrivit en liten bok om vandrande pinnar som du kan få med när du köper av henne, där står det vad du ska titta efter när det gäller hur pinnarna ser ut. Själv ser jag bara massa pinnar när jag ser in i terrariet, så jag är inte rätt person att svara på det. Jag tror inte pinnarna blir ledsna om du misstar dem för en riktig pinne så länge du inte knäcker av dem eller på annat sätt skadar dem, då lär de inte bli glada iallafall, de lär bli rätt döda pinnar då.

loas27
2013-05-06 01:32
#3

Okej. Tack för det snabba och informativa svaret!

Jag ska verkligen ta en funderare och kolla om pinnar är nåt för mig.

Den där boken som din fru skrev, vad heter den och går den att få tag i nånstans?

Tänkte att det kunde kanske vara bra att läsa om pinnar innan man skaffar dem.

TBag_
2013-05-06 01:35
#4

Gör så och hör av dig om du bestämmer dig för att pinnar är något för dig, det är inget man blir allergisk av direkt. 

Dessvärre finns inte boken att köpa i en större bokhandel eftersom hon inte publicerat den och gett ut den mer än till den närmsta grannkommunerna där det går att hitta den på biblioteken och även i en liten lokal bokhandel. Jag såg att du inte direkt bodde nära så antar att det är lång bit för dig att åka flera mil för att köpa en bok om du ändå inte ska ha våra pinnar.

loas27
2013-05-06 01:37
#5

Okej. Men jag ska inte göra nåt imorrn och jag brukar ha tråkigt, så en biltur kanske kan vara skoj. Vart bor du nånstans?

TBag_
2013-05-06 01:39
#6

Skickar ett meddelande till dig här på iFokus, är lite privat av mig och vill inte ge ut till vem som helst eftersom mitt namn inte är så vanligt.
Men gör det imorn för nu ska jag sova, ska upp och jobba imorn.

Annons:
loas27
2013-05-06 01:39
#7

Okej.

vinteralvan
2013-05-07 10:11
#8

Vilket sort av vandrande pinnar är det? Jag är möjligen intresserad, ska bara övertyga min man först. Skrattar

TBag_
2013-05-07 23:53
#9

Det är den vanliga arten Carausius morosus. Lycka till :)

1janne
2013-11-01 17:26
#10

hejsan söker Oreopheotes peruana

finns o Göteborg söker en större grupp
Med vänlig hälsning janne

Baanaana
2015-01-16 10:35
#11

Hej! Söker vandrande pinnar! Helst så billiga som möjligt!

nickiee
2015-01-16 10:46
#12

vad är priset + finns dom i Stockholm .jag är ute efter olika arter av v-pinnar

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
2016-02-23 10:59
#13

mitt intresse gäller ännu

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Upp till toppen
Annons: