Annons:
Etikettannonser
Läst 22409 ggr
Risika
2013-02-13 15:26

2 sugar glider säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej har 2 unga ekorrar till salu. 

Helt obesläktade individer med mycket lågt COI% (inavelsprocent). En hane och en hona. Kopia av ett import papper på föräldrarna och  uppfödarbevis/stamtavla finnes de är även registrerade i sugarglider databasen. alla dessa dokument samt inlogg på databasen följer med djuren vid efterfrågan även kontakt uppgifter till ursprungs importören (Daniel) av föräldrarna kan skickas med vid behov eller rent allmänt sugar glider snack (om man nu vill kunna ta kontakt med honom då han har föräldra djuren.)

Det är en grå och en vit flygpung ekorrestrax under året gamla (födelsedatum finns på deras stamtavlor som medföljer, men har det inte tillgängligt nu i skrivande stund) de kan säljas ihop eller var för sig om man redan har en kompis. 

För info om hållning se JBVs hemsida. 

De är djur som trivs bäst i grupp och bör därmed inte hållas ensamma. 

Alla deras tillbehör medföljer. Diverse matskålar, vattenflaskor, transportbur, massor av mat och vitaminer och dylikt som de behöver (flera års förbrukning), deras leksaker, bo material (sovpåsar, filtar osv), bonding bags. Detta e saker som jag beställt från USA och som kostat mig ganska mycket då det är svårt att hitta riktigt bra "sov/bo" saker till dem i sverige men inget jag vill ha betalt för. De älskar mjuka saker så dessa påsar är super bra. samt lätta att tvätta och luktar inte.

Det enda ni behöver ordna är deras permanenta bur. OBS! se JBV för exakta mått då storlekskravet beror på antalet djur man håller. Så kolla gärna kraven för vad som gäller just dig och det antal djur du planerar att hushålla. 

De är väldigt billiga i drift dvs de äter inte mycket och de tuggar inte sönder saker så som tex kaniner, möss och andra djur kan göra om man har dem lösa i ett rum och de är väldigt sociala och nyfikna husdjur som gärna sover/myser innanför tröjan eller följer med dig överallt. De äter mest frukt,grönsaker,ägg och kyckling. men finns även torrfoder som jag importerat till mina som jag ger vid sidan av färskfodret som suppplement. jag kommer skicka med recept på den färska maten som går snabbt och lätt att laga till

De älskar mjölmask och syrsor dock ska detta ges i små mängder då mjölmask hämmar kalcium upptaget hos djuren.

Pris grå: 2000kr Pris Vit: 6000kr

Tar du båda får du båda för 6000kr (dvs den grå får du gratis)

kan ju dessutom berätta att jag fick betala 12000 för båda djuren när jag köpte dem

vid frågor skicka gärna ett privat meddelande. :)

Annons:
zickan
2013-02-19 12:31
#1

För fin. Lite trist att man bor i lägenhet utan möjlighet för så stor bur. 
Hoppas de hittar ett bra hem 🙂

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

xjanniex
2013-02-23 19:42
#2

Vad är det för kön på den vita?

zickan
2013-02-23 22:53
#3

Fler bilder kanske :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

BusBella
2013-05-18 15:47
#4

Är dem kvar när jag flyttat har du en intressent 😉

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

SamPosse
2013-07-05 02:24
#5

Väldigt intresserad av den gråa jag! Så otroligt fina djur.

zickan
2013-07-10 00:40
#6

Trådskaparen har inte varit inloggad sedan Februari. Svar kan nog dröja.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Joakimtuomi
2017-04-13 22:08
#7

Är dem kvar?

zickan
2017-04-15 16:02
#8

#7 annonsen är rätt gammal. Skulle vilja tipsa att kolla fabebook gruppen. Tyckte mig se nån med smått nu som söker hem.

https://www.facebook.com/groups/321122391411227/?fref=ts

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Moji
2019-10-08 19:38
#9

Är du kvar ska köpa de!!!

91Marran
2019-10-10 20:31
#10

#9 tråden är från 2013

Mvh
Mig

Moji
2019-10-15 16:04
#11

Finns det pris

91Marran
2019-10-15 17:21
#12

#11 läs vilket år tråden är ifrån.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: