Annons:
Etikettträning-aktivering
Läst 2558 ggr
ammyscrib
5/6/12, 5:02 PM

Klicker - träning

Jag tänkte börja med klicker träning med mina ekorrar inom ca 3 veckor. Är det någon som har testat det här innan på sitt djur eller har tidigare erfarenheter av det/tips? 

Skulle det kunna funka på ekorrarna om man gör rätt? jag blev tillsagd att det inte skulle vara några problem, men har aldrig hört någon med ekorrar eller exotiska djur i huvud taget använda sig av denna metoden innan. 

Och eftersom målet är att få dom helt rumsrena så kanske klicker-träningen vore något effektivt. Sen om det nu skulle funka skulle man ju kunna ta ytterligare några steg fram och börja träna dom med några trix.

Annons:
Smullis
5/6/12, 7:13 PM
#1

Jag hade faktiskt också tänkt att i alla fall försöka klickerträna min ekorre. Jag är rätt nyfiken på om det skulle funka!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

ammyscrib
5/6/12, 7:28 PM
#2

Jag fick rådet att läsa en bok om klickerträning innan jag påbörjar något då klickerträning kan vara väldigt invecklat men det finns ju bra sidor man kan läsa också. Du får gärna uppdatera mig om hur det går med klickerträningen och om det blir några framsteg !:)

UlrikaD
5/6/12, 7:31 PM
#3

Jag rekommenderar böcker av Karen Pryor. Hon är ju den som började med allt. Finns nog inget djur som inte går att klickerträna. Och det är fruktansvärt lätt när man väl fattat hur man ska göra:)

Finns ju faktiskt klickerträning.ifokus också att kolla in.

ammyscrib
5/6/12, 7:38 PM
#4

Tack så mycket för tipset! :) ska se om jag hittar boken och så ska jag kika in sidan :)

Smullis
5/6/12, 7:41 PM
#5

Ja tack så mycket! :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

UlrikaD
5/6/12, 7:46 PM
#6

Hon har skrivit flera böcker, så det finns någon nybörjarbok och sen finns det mer efter det. De är jättebra:)

Jag gick klicker-kurs för säkert 10 år sedan och klickade in allt från möss, till kycklingar, till hundar. Var hur roligt som helst.

Annons:
Smullis
5/6/12, 7:48 PM
#7

#6 ja om det går att klickerträna möss och hönor, då funkar det säkert med ekorrar! Här ska läsas!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

UlrikaD
5/6/12, 7:52 PM
#8

Funkar ju på chillor och hamstrar så självklart. Finns ju filmer där de klickat guldfisk!!

ammyscrib
5/6/12, 7:55 PM
#9

Vad häftigt ! Tog det lång tid innan djuren nappade på det eller var det ingen större utmaning?:)

Smullis
5/6/12, 7:56 PM
#10

#8 Haha j det har jag sett! De lärde guldfiskar att spela fotboll med hjälp av klicker xD

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

UlrikaD
5/6/12, 8:00 PM
#11

#9 Det går jättesnabbt så fort de förstår vad som gäller. Oftast är det ju den som håller i klickern som har svårt att hänga med och göra rätt ibland:)

enbartmalin
5/8/12, 12:24 PM
#12

Mina katter och illrar är klicker tränade, har även hållet klicker/trix kurser för hund.
Vissar djur kräver mer tålamod än andra.

Hälsningar Malin

ammyscrib
5/9/12, 1:09 PM
#13

#11 
#12

Det låter spännande!
Detta ska jag absolut testa. Tack för råden :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: