Annons:
Etikettmässor-möten-utställningar
Läst 3218 ggr
RThink
9/13/08, 10:44 AM

Hamster utställning i Bromma zoo

Hamsterutställning 4/10

2008-09-11

Vi är glada att välkomna Svenska Hamsterföreningen till oss lördagen den 4:e oktober för en "pet class"-utställning till vilken alla hamstrar och gerbiler är välkomna!

Datum: lördagen den 4 oktober
Tid: 11:00 - 18:00
Plats: Bromma Zoomarknad

Du kan utan föranmälan komma hit med din guldhamster, dvärghamster eller gerbil och få den bedömd av en professionell domare! Utställningen är en sk. "pet class", vilket innebär att djuren bedöms främst utifrån hälsa och temperament, och inte efter en rasstandard.

Kostnaden är 25:- per djur, och alla som deltar får en prisrosett. Bromma Zoo sponsrar prisbordet.

Alla är välkomna!

Några viktiga fakta:   

  • Alla guldhamstrar, dvärghamstrar och gerbiler välkomna! 
  • Kostnad 25:-/djur och alla får prisrosett 
  • Tid 11-18, men var ute i god tid då vi räknar med att bli välbesökta 

www.Brommazoo.se

Även om Hamstern inte är så exotiskt så vill jag passa på att tips om Hamster utställningen i Bromma Zoo den 4 Oktober.

Bromma Zoo är absolut bland sveriges största och bästa zoo handlare, stort sortiment och välvårdade djur, kunnigpersonal och seriös inriktning!

Annons:
zickan
9/13/08, 3:00 PM
#1

Ja jag rekomenderar bromma väldigt starkt. De har ungefär allt och deras personal har änså länge kunnat besvara de flesta frågor jag ställt. Jag är en väldigt jobbig kunde med massa dumma frågor. Men de brukar ha svar på tal eller kunna fråga någon Medarbetare som kan ge svar. Sortimentet är brett med det mesta till väldigt bra priser. Lite negativt är att det är ett rullband upp till zoo våningen så det kan vara lite problem att medtagande hundars som man inte orkar bära och är rädda att åka rullband.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

aliiice
4/2/11, 10:40 AM
#2

Jag har en hamster som jag gärna vill ställa ut, men jag har ingen stamtavla, kan jag inte ställa ut då?

zickan
4/2/11, 2:30 PM
#3

Denna tråd är 3 år gammal.
Tror du finner bäst svar om hamster utställning på hamster iFokus :-).

Men nej man behöver inte ha en stamtavla. Tror dock man måste vara medlem i förning och regga hamstern. Dvs har man ingen släkt info så räcker det med födelsedatum(lr närmast man tror är rätt om den kommer från zoo), färg, kön osv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

NinniH
4/5/11, 4:04 PM
#4

Information om när utställningarna är finns på Svenska Hamsterföreningens hemsida eller på forumet (länk dit finns på hemsidan).

En hamster som inte är registrerad i Hamsterföreningen kan man ställa i PET, men inte i standard.
Däremot kan man själv skicka in en registrering på hamstern.
Man får provställa en gång som icke medlem, om man aldrig ställt ut tidigare.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: