Annons:
Etikettannonser
Läst 2785 ggr
zickan
11/26/09, 4:54 AM

Burar säljes

Kopierar bara rakt av ifrån grund annonsen på rif. Kan ha glömt att ta bort vissa ord.

Jag har haft mina burar så länge. Finner dom tråkiga. Hehe
Känner att jag vill köpa nått nytt typ :-P Ne jag funderat på att flytta och har jätte många burar ståendes. Har inge behov av alla.

Säljer därför av några.
En stor fink voljär  helt i plåt/metal. Saknas 1 gallerpinne på luckan gpa gp råtta. Lagad med en liten hamster stege i metall. Pefket för råttor. Två stora luckor fram som man lätt kommer in i. 1 mindre lucka på varje sida. Utdragbar botten i plåt.
Gallret lätt att rengöra med trasa. Står på hjul.
1200:-

Lagos voljär. En stor lucka fram som även har en liten lucka på den stora. Två små luckor på sidorna. Jag har inte taket fast utan anväder den med som en lucka. Valfritt.
Extremt lätt att plocka ned och kasta in i duschen. Står på hjul. Utdragbar botten. Dock saknas 1 gallerpinne på en av de små luckorna vid sidan(pga pg) Inge plast på nått ställe så den är toppen.
1000:- inkl. hyllplan eller 700:- tom

Jennybur. Sök på google för info ;-)
700:-

Kaninbur 120cm. blå botten, svart galler
300:-
Kaninbur 12ocm. Gråbotten, Färgat galler(nästan helt ny,dag kvarer till igelkott)
400:-
Kaninbur 100cm. Grön botten som är tuggat mycket i kanterna, silvergaller.
50:-  kanske bra till påbyggnads del?

Kaninbur dubbel. 100cm. Stege mellan hyllplanen medföljer. Lite sliten men hel.
300:-

Hamsterbur/illerbur. Grön botten med hål i kanterna. Kan lagas om man orkar. Annars metallfärgat galler som kan anvädas som påbyggnadsdel. Själv haft till bebis bur.
50:-

stoor voljär. tillåten till ca 72 råttor. ca 2 m hög 2½ m lång 60? djup. Går att stå inne i den. Helglasat nertill på fram och sidor. Tyvärr 1 glas som spruckit lite men tejpade. Över är det galler.
Fungerar jätte bra som råttbur. Förminskad lite på ene kanten för att gå in på pricken i rummet. Kan bli svårt att få ut den. Men finns det intresse kan jag testa om det går utan att såga isär.
Blir ett platt paket.
500:-

Liten vit finkbur. karantän/sjukbur/transportbur. nästan helt oanvänd. taket är "tak" form på. tak går att plocka av. utdragbarbotten
100:-

Liten finkbur. gulbotten. karantän/sjukbur/transport. platt tak som går att plocka av.utdragbar botten.
100:-

Ev även en trä voljär med utdragbara lådor i botten. uppfällbart tak på 2 luckor. 2 luckor fram. höns nät. Hel och fräsch. obehandlad. Varit hem åt ekorrar. Går att dela av på mitten med en medföljande plannka som är gjord att passa perfekt. Blir ett platt paket. Står på vinden.
ca mått 2*1½*2m
1000:-

Vissa ting som jag vet att jag inte kommer använda igen kan jag gå med på högst bud eller bara bud.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
smurfan-13
11/26/09, 12:07 PM
#1

Finns det nån bild på voljären som passar 72 råttor?

gunnis
11/26/09, 3:25 PM
#2

Ja vill ha bilder

[veralera]
11/26/09, 5:57 PM
#3

HHAHA Wooooh 72 råttor! Zickan kör grossist uppfödning här verkar det som xD HAha nä skoja…:P

zickan
11/26/09, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

hehe.. har bara gamla bilder på den buren. bebos nu av ekorar men de ska återfå sin egen gamla bur. samt buren bredvid är den andra finkvoljären

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

smurfan-13
11/26/09, 10:39 PM
#5

Åh vad jag vill ha den till mina degus!! Men sambon lär inte vara lika sugen :P Har liksom ingen plats för den…

zickan
11/26/09, 11:28 PM
#6

hehe.. går in rätt bra ändå ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Elin_la
1/20/18, 12:43 PM
#7

hej jag skulle vilja köpa den stora fink buren om den finns kvar?

smurfan-13
1/20/18, 8:41 PM
#8

#7 tråden är 8 år gammal! :)

Alwyn
1/22/18, 11:30 AM
#9

Zickan har du skaffat ekorrar igen? Varför just Hamsterbur/illerbur? Jäkla skillnad på hamster och iller haha. Känns som att säga "detta foder passar fåglar och gorillor" *S*

zickan
1/23/18, 4:57 PM
#10

#9 ne har inge ekorrar? Vill ha sibirisk jordekorre igen. Men inte plats och inte ens lagligt köpa dom längre :-/

Inte en blekaste aning om vad det ens var för bur. Måste ha skrivit tok fel där och mer menat råttbur och inte iller.  Troligen med tanke på att jag haft det till bebisbur.  Brukar ha större hamsterburar som bebis bur till råttkullar. Har jag än i dag :-)
Men ingen aning om vad det ens var för bur. Är runt 9 år sedan jag skrev det inlägget.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Alwyn
1/23/18, 6:20 PM
#11

Haha jag missade hur gammal tråden var!!! Dessutom läste jag fel om ekorrarna. Min hjärna alltså *S*

Upp till toppen
Annons: