Annons:
Etikettavel-uppfödare
Läst 2525 ggr
Virath
9/26/17, 8:50 PM

Lämmel/fjäll lämmel som husdjur ?

Någon som vet någon som har uppfödning på lämmlar här i Sverige ?
Har haft både kaniner, marsvin och råttor som husdjur i ett antal år så därför så började jag fundera på att ev pröva mig på ett par lämmlar för det är ju också gnagare. Tacksam för svar !

Annons:
landsbygdsbo
9/26/17, 9:31 PM
#1

frågan om det är lagligt…har för mig att det är förbjudet att hålla i Sverige levande vilda djur som husdjur..

zickan
9/27/17, 1:51 AM
#2

#1 Beror på om de är infångade vilda djur.  Eller fångenskaptfödda från generationer av djur ifrån fångenskap/husdjur. 
Det importeras olika arter då och då. Ende jag känner till som varit hos uppfödare upp och ner är stäpplämel.  Tror Gutke har fött upp. Men osäker om hon har kvar eller om hon ännu föder upp djur övh. Såg någon fb status om att hon var lite leds på att sälja till Svenska folket pga strul. 
http://www.swe-mouse.webs.com/

Går även kolla hos fireant / Lovenest.se. Vet inte vad de har för djur just nu. Men också en sådan där djurälskare med lite mer udda sällskapsdjur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Virath
9/27/17, 4:03 PM
#3

Okay tack så mycket för svar. Ska genast ta och kolla upp ! <3

zickan
9/28/17, 1:05 PM
#4

ja just det. finns även en facebook grupp som heter exotiskadjur eller liknande. där verkar fler personer hänga just nu än här inne tyvärr. så kanske enklare få napp med samma fråga i den gruppen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Virath
9/29/17, 12:34 AM
#5

Tack tack ! :)

tanglytails
10/4/17, 2:20 AM
#6

Såg ett svenskt konto på instagram som hade stäpplämmelbebisar (antar jag, var lämmel iaf). Om du är intresserad kan du få namnet & se om hen är uppfödare eller kan hänvisa dig till en uppfödare?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
Smallthings.pl
11/5/17, 1:26 PM
#7

Jag har stäpplämmel

Alwyn
11/12/17, 5:44 PM
#8

Jonna på midnight exotics föder upp dem!

Upp till toppen
Annons: