Annons:
Etikettallmänt
Läst 1775 ggr
Whippet
3/23/16, 5:25 PM

Ledig bur

Hej

Har en ledig bur, en duna multy maxi, den är 100x54x33 ungefär, LxBxH. Hade en hamster i den innan, finns det något annat djur man kan ha i den? Kan lägga upp en bild så snart jag kommer hem, på buren. Vill nog inte ha hamster igen, vet inte om jag är så sugen på gnagare igen, finns det något annat djur man kan ha i den? Men ni får jätte gärna komma med förslag om det finns något gnagar djur som kan va i den också. :) Uppskattar alla svar jag får.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
lollynonna
3/23/16, 5:32 PM
#1

Du skulle kunna ha en liten flock mushonor där i! Vilken typ av djur är du intresserad av? Reptiler, fiskar, kaniner, marsvin, gerbiler osv går ju bort.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

zickan
3/24/16, 12:52 AM
#2

Inge direkt exotiskadjur går att hålla på dom måtten. Kanske zebramöss/taggmöss. Nu mins jag inte vad de har för måttkrav så bra att kolla innan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Whippet
3/28/16, 10:08 PM
#3

Hmm, får kanske tänka om då, är inte särskilt intresserad av möss, behöver ju inte vara ett djur som får plats i just den buren, kanske lite andra tips på djur, som inte behöver äta hö/halm, är väldigt allergisk av det. :3

I'm out Vilar huvudet i handen

lollynonna
3/29/16, 11:29 AM
#4

Är du intresserad av gnagare, fiskar, reptiler, fåglar? Beskriv lite mer vad du skulle tänka dig!👍

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

zickan
3/29/16, 3:36 PM
#5

Bättre dra sig till de forum för det djurslaget man är intresserad av. Så får man bäst information.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Whippet
3/30/16, 2:17 AM
#6

Är för sent att skriva men whatever (night) #4 Jag är jätte dålig på sånt här men ska försöka förklara så utförligt som möjligt, fåglar går tyvärr bort då jag inte har platsen eller tiden för ett så krävande djur, och orkar inte med ett djur som visslar/skriker/piper och skräpar ner så mycket som en fågel gör. Reptiler kan jag tänka mig, vet dock inte hur det är med mina föräldrar, kommer antagligen inte bli en reptil, då jag inte vet om jag kommer kunna ta hand om den hela djurets liv, då de lever väldigt länge, har framtida planer på studier, som är rätt tuffa vet inte om jag kommer orka med att släpa, fram och tillbaka ett terrarium, mellan mitt studieboende och hemma. Så reptil blir det nog inte. Fiskar har vi/jag haft, ganska mycket jobb, när man ska städa akvariumet (känner mig så kritisk till allt just nu heheh) men jag gillar fiskar. Gnagare, beror på, jag gillar de, men är tyvärr allergisk mot hö, så det flesta gnagare som kanin, marsvin, chinchilla osv går bort. Kan inte ha utekanin heller då jag har 3 hundar med stark vaktinstinkt, jagar bort fåglar och kaniner från tomten hela tiden. Sen vet jag inte, nu har jag ju sagt det mesta känner jag… Katt kan vi definitivt inte ha, allergisk, får kanske vänta då, om ni inte har några andra alternativ?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
lollynonna
3/30/16, 3:00 PM
#7

#6 Har du kollat på tillexempel fetsvansgerbil eller sjusovare? De kräver ganska stora burar, men har du möjlighet till en stor bur skulle kanske det vara ett alternativ? 🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Whippet
3/30/16, 5:05 PM
#8

#7 Jag gillade verkligen sjusovaren, läste artikeln som finns här på iFokus, får läsa på mer! :) Tack så mycket för tipset!

I'm out Vilar huvudet i handen

Lilljeppe
4/24/16, 9:34 AM
#9

Fick du bort den måste man ju fråga?

Whippet
6/10/16, 10:31 PM
#10

#9 Fick bort vadå?

I'm out Vilar huvudet i handen

Kilala
6/12/16, 9:52 PM
#11

kan ju säga att sjusovare behöver stor yta, trots sin lilla storlek..

Mvh Susanne

Whippet
6/17/16, 10:28 AM
#12

#11 Det är jag medveten om :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: