Annons:
Etikettallmänt
Läst 1562 ggr
Herplover
9/30/15, 2:53 PM

Grävling uppgödare?

Vet någon vart man kan köpa en grävling?

Annons:
Maria
9/30/15, 3:44 PM
#1

Man får inte ha vilda djur så det kan du glömma😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

thea_thea
9/30/15, 4:02 PM
#2

#1 Tror  jag har läst att man får ha grävlingar födda i fångenskap, hur schyst det är mot grävlingen vet jag inte.

Maria
9/30/15, 4:07 PM
#3

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Roonja
10/2/15, 11:44 AM
#4

Ja, man får ha grävlingar som husdjur. Men att få tag på en uppfödare är nog inte lätt. Har för mig att det är jägare som avlar en del? Men vet inte om någon är aktiv.

zickan
10/4/15, 12:06 AM
#5

Förr vanligt att de fanns som husdjur för att bla lära jakt hundar. Men bara hört om en enda person som ägt till sällskap och osäker om han har sin kvar. 
Men ja det är lagligt om man följer lagen om grävling. Det vill säga laglig boende yta. För mig de kräver väldigt stort. Sedan måste man ha papper på att grävlingen kommer från fångenskaptfödda föräldrar och så sett inte är en viltfångad eller efter viltfångade föräldrar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

veganärbra
10/21/15, 1:39 PM
#6

Vill bara säg att jag som är aktiv inom hundkretsar skulle inte rekommendera en grävling. Dessa kan göra otäck skada om de biter och jag vet inte I vilken mån man avlar på grävlingar för deras temperament. Oftast är det som Zickan säger avlade för att användas vid träning av jakthundar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: