Annons:
Etikettannonser
Läst 1352 ggr
Herplover
2015-09-01 20:14

GP råtta uppfödare?

Vet någon vart man kan köpa eller en uppfödare av gp råtta? Vet att de är väldigt krävande.

Annons:
zickan
2015-09-02 23:43
#1

Jag var siste som hade en planerad kull med sista obesläktade hanen till min linje. Men honan dog i födslokomplikationer ca 2008-09. Sedan dess inte hört talas om nån mer kull. 
Alla har lagt ned pga det var för många köpare som ville ha tuffa djur som slank igenom och fick tag på dom. Mariotet som hade gp råttor omplacerade dom. Vilket de är rätt känsliga för att göra. Men för få klarade av deras tonårsperiod och nästintill ingen hade laglig bur till dom på 6kvm. 
Jag hade mina lös i ett rum. Som tur var bostadsrätt då de tuggade hål i väggar rakt igenom. Började tugga hål rakt ner till grannen i golvet. 
Lite tråkigt att inte ha kvar några. Men grannarna klagade på ljudet de förde om nätterna och de var för svåra hålla lösa i ett rum då de tuggade allt de kom åt. Även om man höll de aktiva på dagtid. 
Djurvakt när man hade semester och ville iväg var ju bara kaos. Skönt nog accepterade dom två av mina kompisar. Men flera var de hotfulla emot.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Alwyn
2015-09-03 08:37
#2

Inte ett djur man köper till barnen, alltså *S*

Upp till toppen
Annons: