Annons:
Etikettlänkar-tips
Läst 2467 ggr
Alwyn
8/9/15, 8:23 PM

Dansk uppfödare av Sugargliders

Hej, jag vet att många frågar efter (och drömmer om) Sugargliders. Jag vill bara dela med mig om en webbadress till en uppfödare i danmark om det nu är någon som vill ta kontakt. Notera att lagar och regler är olika i Sverige och Danmark, minsta buren till Flygpung ekorrar som är tillåten i Sverige är 4kvadratmeter med höjden 2,2 m. http://www.annasdyr.dk Om tråden är otillåten får den såklart tas bort :)

Annons:
Roonja
8/10/15, 4:21 PM
#1

Anna är trevlig och bra! :D Hon har fina djur och säljer även tillbehör!

Alwyn
8/10/15, 5:05 PM
#2

Kul att du känner till henne, har du varit där någon gång? Vet du hur djuren bor och så? Är det svårt att ta sig dit? :)

Roonja
8/10/15, 5:45 PM
#3

#2 Jag känner till henne sen några år tillbaka då vi pratat tillsammans om olika djurarter. Danmark har de ju helt andra lagar. Men hon har väldigt fräscha och fina stora burar. Hon har ju även igelkottar som bor fint. Hon sköter om sina djur jättebra och hon är alltid hjälpsam och trevlig. I alla fall som hon bemött mig :)

Alwyn
8/10/15, 9:32 PM
#4

Jättebra ju :)

graleh
9/3/15, 2:06 PM
#5

Får man köpa och ta med djur mellan länder? Behöver man intyg?

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Roonja
9/3/15, 2:12 PM
#6

#5 Det beror nog på vad det är för djur och vilka länder. I Norge är det väldigt noga. När jag sålde hamstrar till Danmark så var det inte så noga :)

Annons:
graleh
9/3/15, 2:15 PM
#7

#6 Ja jag menar ju givetvis sugar gliders eftersom det är vad som avses men jag kanske skulle varit mer tydlig där :) Aha, Norge är inte med i EU väl? Kanske det? Behövde du lämna något intyg när du sålde till Danmark?

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Alwyn
9/3/15, 2:36 PM
#8

Fem gnagare får föras från Danmark till Sverige utan tillstånd men eftersom detta är ett pungdjur skulle jag tro att det är andra regler och att man behöver ett tillstånd från Jordbruksverket.

Roonja
9/3/15, 4:25 PM
#9

#7 Jag behövde inte göra någonting. Sedan om tjejen i danmark gjorde något, det vet jag inte ^^

NSG exotics
10/11/15, 1:24 AM
#10

Anna wulff har sålt sina gliders och föder inte längre upp hon sålde sitt sista par rätt nyligen har jag fått höra vet dock inte om det stämmer

Alwyn
10/11/15, 10:41 AM
#11

#10 ok tack för infon!

Upp till toppen
Annons: