Annons:
Etikettallmänt
Läst 1346 ggr
blodörn
5/2/15, 9:05 PM

korallfingergroda

Hur sköter man dom?

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Snuttefia
5/2/15, 9:07 PM
#1

Man sköter de genom att läsa på ;)

M.V.H Snuttefia

blodörn
5/2/15, 9:07 PM
#2

#1 men jag hittar inget om dem

Do as you would be done by - And think for yourself

Snuttefia
5/2/15, 9:08 PM
#3

Första träffen på google bevisar att du inte ens sökt:
http://www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=amphibians&specie=l_caerulea

M.V.H Snuttefia

blodörn
5/2/15, 9:11 PM
#4

har läst det men vill ha svar från någon med erfarenheter som har/har haft arten.

Do as you would be done by - And think for yourself

Snuttefia
5/2/15, 9:13 PM
#5

Är det inte bättre att lära fakta först och sen lära sig av andras erfarenheter. Folk på nätet kan säga vad som helst.

M.V.H Snuttefia

Snuttefia
5/2/15, 9:16 PM
#6

Precis som du ljuger så kan andra ljuga med vet du. Bättre att få riktig fakta från början.

M.V.H Snuttefia

Annons:
blodörn
5/2/15, 9:17 PM
#7

#5 kan du sluta vara otrevlig? Jag frågar här för att jag vill att grodan jag ska skaffa ska må bra.

Do as you would be done by - And think for yourself

Snuttefia
5/2/15, 9:19 PM
#8

#7 Är inte otrevlig säger bara sanningen. Och vill du grodans bästa så måste du ha riktig fakta du kan lita på först sen andras erfarenheter och åsikter.

M.V.H Snuttefia

blodörn
5/2/15, 9:21 PM
#9

Jag får ju fakta genom att fråga dem med erfarenhet

Do as you would be done by - And think for yourself

Snuttefia
5/2/15, 9:22 PM
#10

Ja men bara för att folk har erfarenheter behöver det ju inte vara sant eller hjälpsamt. Bättre att veta innan man frågar någon och så kanske de sköter sitt djur fel så börjar du sköta ditt djur fel.

M.V.H Snuttefia

blodörn
5/2/15, 9:25 PM
#11

Jag tänkte inte precis skaffa grodan efter att ha fått svar från bara en person med erfarenheter…

Do as you would be done by - And think for yourself

Snuttefia
5/2/15, 9:26 PM
#12

Nej skaffa hen när du vet hur man ska ta hand om hen.

M.V.H Snuttefia

blodörn
5/2/15, 9:28 PM
#13

jaaaaa och det är därför jag frågar här

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Snuttefia
5/2/15, 9:29 PM
#14

Bra det men läs på och ljug inte :)

M.V.H Snuttefia

blodörn
5/2/15, 9:33 PM
#15

När ljög jag?

Do as you would be done by - And think for yourself

Snuttefia
5/2/15, 9:35 PM
#16

När du först sa att du inte hittar något om de. Sen visar jag en länk och då har du redan läst det. Man ljuger ju om man säger att man inte hittar något fast man i själva verket har det.

M.V.H Snuttefia

Wellcraft
5/3/15, 11:04 PM
#17

Herregud, vilken ton.
Mycket fakta på internet är ändå, ofta, baserat på egna erfarenheter.
Att man söker efter råd & tips på ett forum - just för exotiska djur- är inte direkt konstigt.

Det skulle vara vänligt av er att återgå till trådens ämne.

Till TS:

Jag vet tyvärr inte mycket om dessa grodor, men de är vackra & sjunger fint.
De kräver ett regnskogshabitat med en hel del luftfuktighet. Dock kräver de inte särskilt stor yta.
Det är inga grodor man pillar eller handskas med.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

theraphosa
5/10/15, 9:32 PM
#18

Man måste lära sig att ta till sig fakta man läser på nätet på ett vettigt sätt.
Egen kunskap samt känsla för djur och vett är de du behöver.  Av att läsa till exempel wikipedias fakta får man ut hur hela terrariet bör vara uppbyggt, klimat, foder och att arten är tålig/lättskött samt vanligt förekommande som husdjur.  
http://sv.wikipedia.org/wiki/Korallfingergroda 

Utefter de kan man ställa frågor som man undrar, vitaminer på maten? Storlek på terrariet? levande växter eller plast? hur många individer tillsammans? osv…
 Super svårt att ge svar på nått som man skulle kunna skriva en uppsats om när du kanske bara undrar vissa saker.


nicolina84
5/13/15, 11:47 AM
#19

Jag håller med. "Snuttefia" Du uppfattas verkligen som riktigt otrevlig, rent av spydig. Denna sida finns till för att ställa frågor och dela erfarenheter etc, du kanske inte har förstått det(?) Om du inte vill svara på frågor folk ställer, låt bli att skriva alls då istället för att droppa ooförskämda, uppkäftiga kommentarer, är inte det bättre än att du ev ska kunna uppfattas som en person med hemsk attityd (som kanske inte stämmer alls med verkligheten dessutom) Menar inget illa, men ta till dig kritiken på ett kontruktivt sätt för jag garanterar dig att jag är absolut inte den enda person som reagerat på din attityd till killen som ställde en vänlig, bra fråga precis som det är meningen att man ska kunna göra. Ta hand om dig "snuttefia". Vänligen Lina

Upp till toppen
Annons: