Annons:
Etikettburar-bostad-byggen
Läst 1498 ggr
ChrisO
2015-02-16 12:23

bygga terrarium i alu och glas till gnagare

Tjenare.

tänkte bygga ett terrarie till gnagare. har fått tag i fyrkantsprofiler (aluminium) samt  vinklar till bra pris. dock ska jag bygga ganska stort. 120 cm högt, 100 cm bred och 60 cm djup. pratade med några glasmästare har i stan och glaset kosta 440 kr kvm. räkna ut att jag behöver 5.66 kvm, vilket inte skulle vara försvarsbart då det hade blivit väldigt dyrt bygge. samt lister. har ni några tips på hur man komma undan lite billigare kanske och lite byggtips? :) nått liknande som på bilden

Annons:
Surpan
2015-02-16 12:30
#1

Har du rätt att publicera bilden här? 🙂

Gällande buren, skulle du inte kunna ta två stycken detolf från IKEA och bygga ihop på något sätt? De brukar finnas begagnade på blocket för billiga priser.

/Surpan

ChrisO
2015-02-17 20:29
#2

#1 tänkte jag faktiskt inte på. hittade den på någon amerikansk hemsida. kan ta bort den annars :). det  kunde man ju göra men är nog alldeles för mycket jobb  tyvärr. finns lite på blocket men är oftast avlånga :/

zickan
2015-02-19 02:50
#3

Tog bort bilden. Inte lagligt att ta bilder från internet utan att veta om man får låna dom eller ej. Ägaren till bilden kan stämma på stora summor. Vilket tyvärr sker ibland.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cochon
2015-02-21 00:44
#4

Plexiglas? :) Eller det är kanske inte billigare? :-X

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: