Annons:
Etikettannonser
Läst 2196 ggr
[EvelinaL]
2015-02-13 12:41

Omplaceras: Kinesisk Eldbukssalamander

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu är det så att jag skulle behöva omplacera en kinesisk eldbukssalamander pga. att dens kompis gått bort. Just nu vet jag inte om det är hanen eller honan som har gott bort men jag kan uppdatera om detta så fort jag vet. 

Jag vill inte ha några pengar för salamandern utan att den kommer till ett bra hem med kunnig ägare som kan ge den en kompis. Jag ger endast den till någon som är påläst på salamandrar och vet att de behöver tex. låg temperatur. Eftersom den är vuxen är den helt akvatisk men kräver en viloplats över ytan. Dessa salamandrar avsöndrar ett gift som kan göra akvariefiskar sjuka om man inte byter vatten ofta samt att de är rovdjur och funkar oftast inte så bra ihop med andra sorters djur specielt inte med fiskar då de kan bli spettsade av fiskbenen när den äter dom. Man bör också tvätta händerna noga efter man har hanterat dem samt att hålla salamandern fuktig vid hantering eller förflyttning eftersom de annars kan torka ut. Man bör också veta att salamandrar kan vara mästare på att fly och därför bör man ha ett säkert akvarium till den. 

Jag bor i centrala Göteborg och kontaktas via pm här på iFokus. Om så skulle behövas kan ett mindre akvarium följa med för en lite slant. Tveka inte att komma med frågor.

Annons:
[EvelinaL]
2015-03-07 19:58
#1

Uppdatering: Finns kvar, är en hane som vi har haft sedan han var 3 månader (se bild) äter och ömsar bra saknar en liten kompis bara. Han är drygt ett år idag.

Upp till toppen
Annons: