Annons:
Etikettavel-uppfödare
Läst 1815 ggr
Roonja
2015-02-11 14:13

Sugar gliders

Jag måste bara fråga, då jag är nyfiken. Finns det uppfödare av sugar gliders i Sverige? Man ser ju sugar gliders lite då och då. Men jag skulle jättegärna vilja ha kontakt med en uppfödare. Hittar ingen i utlandet heller. I framtiden så kommer jag göra iordning ett rum som bur och kommer då skaffa sugargliders eller någon slags ekorre. Svårt att hitta i Sverige dock.

Annons:
zickan
2015-02-15 16:37
#1

Finns flera i sverige. Men de är inte så lätta att hitta. Borde inte ha kommit några ungar ännu. Men snart borde det födas smått, då brukar det dyka upp lite bilder och ev annonser här inne. 
De jag känt till som fött upp har lagt ner.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Roonja
2015-02-16 09:39
#2

#1 Har kommit i kontakt med en uppfödare som får ungar snart nere i skåne! :) Hon har alla möjliga färger. :)

Yukionna15
2015-02-16 13:06
#3

#0 Vad heter uppfödaren?? Har även tänkt skaffa Sugar gliders men har inte hittat en uppfödare 🙂

Roonja
2015-02-16 13:35
#4

Hon heter Nina! :) Hon köper in lite från danmark och säljer vidare och får även kullar. Hennes ligger mellan 3000-6000 kr.

hem-sidor
2015-02-16 15:17
#5

#4 Vet du vart i Danmark man kan köpa dem?

Vad kostar de i Danmark? :)

zickan
2015-02-16 22:13
#6

Sugisar brukar ligga på 1-6000:-/styck. Beror mycket på kön, ålder och färg. 

Ska man sedan importera får man räkna till importtillståndet från jordbruksverket som kostar liten slant. Sedan bensin osv.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
hem-sidor
2015-02-17 01:51
#7

6# Vet du vart man kan köpa de?

Någon specifik plats?

zickan
2015-02-17 16:31
#8

Nja. Finns några uppfödare i sverige som sagt. Mest googla runt. Så jag hittar det eller fråga runt. 

Brukar skicka folk att prata med steffen stjerne/starzoo.eu i danmark. Han har rätt bra koll på exotiskadjur och föder själv upp en del. 
Annars kan man få en del napp om man letar upp mässor i utlandet som Hamma/Houten osv. Och frågar runt i de trådar det finns på fb/nätet inför dessa mässor där folk kan leta djur/sälja djur. 
Men som sagt google är ett undervärk. bara gå in på translate, skriva några meningar. översätt till det språket. Sedan googla och kolla lite på om man får napp på uppfödare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: