Annons:
Etikettburar-bostad-byggen
Läst 2328 ggr
smurfan-13
2/3/15, 9:46 PM

Dela av terrarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle behöva lite kloka tankar, funderingar och tips inför avdelningen av mitt terrarium.

Det är 150x65 cm och 100 cm högt och används till degus. Jag skulle vilja ha en avdelare som helst är flyttbar och ger två utrymmen . Delat någonstans längs de 150 cm. Så billigt det bara går, men självklart hållbart! Helst inget galler som små nosar kommer åt att gnaga på då vi har en gallergnagare här hemma. Dock behövs någon typ av luftgenomsläpp för att få bra luft i båda delarna.

Jag har tänkt mig någon typ av skiva som skruvas fast i en av hyllorna (itusågad lagerhylla) så att hylla och skiva kan flyttas beroende på om jag vill ha två lika stora utrymmen eller ett något mindre. Men vad för skiva? och hur får jag bäst till luftgenomsläppet utan att få det söndergnagt?

Snälla brainstorma lite nu och hjälp mig hitta en lösning!

Annons:
zickan
2/5/15, 12:52 AM
#1

Enklaste jag kan komma på just nu är en hårdplast skiva/plexi skiva. Som man kan borra lite lufthål i osv. Sedan skaffa nån form av skjutlist att sätta på den lilla delen framtill och längst in mot väggen. Borde va relativt lätt att putta in från skjutluckan och plocka loss/flytta skjutlisterna efter lust om utrymmet. 

Men annars är en tanke samma fast istället för nån form av list. Sätta fast riktigt rejäla magneter med silikon på skivan. mot kanterna. Sedan ha en lika bra magnet på utsidan som inte är så lätt att rubba för smådjur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

smurfan-13
2/8/15, 11:14 PM
#2

Nu funderar jag på att bygga helt nytt istället :P Men var hittar man såna där skjutlister som man har terrariedörrarna i? Vad skall man googla för att få upp träffar?

Upp till toppen
Annons: