Annons:
Etikettannonser
Läst 1019 ggr
XxteZZxX
1/11/15, 11:50 AM

(O) Chamaeleo calyptratus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har en Jemenflicka som jag tyvärr måste göra mig av med då tiden inte räcker till, och jag vill ju såklart att hon ska ha det så bra som bara möjligt! Hon är troligtvis mellan 9-11 månader, men osäkert då jag i efterhand tycker att infon jag fått från affären där hon är köpt har ändrats från gång till gång då jag pratat med dom. Försökte mäta henne och utan svans är hon cirka 13-15 cm. 

Hon är en söt liten tjej som äter bra, hon äter från pincett, från hand, från "glasburk" och fångar syrsor lösa i terrariet. Skiter och ömsar som hon ska. 

Hon kan bitas, men det har bara hänt när jag har haft maten i handen och hon missar och råkar ta fingret istället. Väser åt en gör hon dock när man ska lyfta ut henne, men det är bara att ignorera, det enda hon gör är att slå med huvudet mot fingrarna, hon biter inte. 

Hon är aktiv och sitter inte bara still hela tiden, hon "springer" ofta runt och grejar. När hon väl är ute så är mitt huvud bästa stället att vara på 😉

Har aldrig sålt/omplacerat en reptil förut, så har absolut ingen aning om vad det är för efterfrågan på dom, vad dom kostar eller någonting, så är det ni vill veta så är det bara att säga! Hemmet är viktigare än pengar, men kan hända att jag vill ha en symbolisk summa så jag vet att hon får det bra och hamnar hos någon som bryr sig. 

Barbie finns i Trollhättan (Västra Götaland) och ni når mig bäst på min mejl, memoriasmice@outlook.com

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Annons:
XxteZZxX
1/11/15, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Dåliga bilder, men ger kanske ett hum om hur hon ser ut i alla fall 😊

På bilden i handen är hon jättesur, men där ser man ungefär storlek i alla fall 😛

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

TeeWeed
1/13/15, 4:55 AM
#2

Vilken finis, lycka till med omplaceringen. ❤️😍

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

XxteZZxX
1/13/15, 10:17 AM
#3

#2 Tack!

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

zickan
1/28/15, 5:15 PM
#4

Ja verkligen vacker

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

XxteZZxX
1/28/15, 8:31 PM
#5

Tack, hon har nu fått ett nytt hem! :)

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

TeeWeed
1/29/15, 12:47 PM
#6

Vad bra 😃 Då låser jag denna tråd!:)

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: