Annons:
Etikettannonser
Läst 1144 ggr
Fireant
11/22/14, 1:47 AM

(S) Sugergliders

Tittar om det finns intresse för sugergliders..

En vän ifrån Tyskland ska sälja sina och vi inväntar importpappren så att vi kan ta in ett gäng.. Vid intresse så skicka PM.

Ett krav ifrån min sida är att utrymmet för dem är godkänt, (burmåtten).
Och att ni vet vad ni ger er in på..

Annons:
sakiisg
12/7/14, 5:55 AM
#1

är intresserad men vill gärna veta mer om djuren. 

ålder 

färger? är det vanliga grå eller lite ovanligare varianter som tex mosaik, vit, creme osv?

kön 

antal djur som söker hem, ifall jag kanske klarar att ta alla så de slipper säras på

vem är uppfödare till dem eller vart de kommer ifrån ursprungligen så jag vet om de är besläktade med mina. 

temperament, är de tama eller bara bott i voljär?. 

finns intressen för eventuella byten? föder upp lite ovanligare färger om intresset finns.

priser

söker nämligen nytt blod till min grupp men behöver ha lite koll på detta så jag vet om det överrensstämmer med  det jag söker

AnnsofieW
12/9/14, 2:43 PM
#2

Hej jag har nu väldigt länge velat haft en sugerglider men det är näst intill omöjligt att hitta en uppfödare i Sverige. Jag har haft många diskussioner om man måste ha en eller fler och många säger att det inte är ett krav att ha två. Skulle helst vilja ha en sugerglide unge som jag kan uppfostra så det inte är en som byter familj. Har redan sådana djur och skulle alltså nu vilja ha en unge. Om ni vet något om en uppfödare så är jag jätte tacksam för svar! :)

Leviosa
12/10/14, 8:17 AM
#3

Ååhh jag är så sugen! Tråkigt att det är så svårt att trolla fram en bur som håller måttet :( #2 sugergliders lever i grupper under vilda, så att ta ett ensamt djur kan innebära en enorm stress för djuret, still sån grad att de går i graven. :) även om det inte är ett krav att det finns två i buren så är inte kraven alltid de bästa möjliga. /menar inte att vara bitter här :$ kram Amanda

Fireant
12/11/14, 11:30 PM
#4

skicka gärna pm till mig så besvarar jag ev.  frågor..

jag vill bara tillägga att många har hört av sig och att kraven ifrån vår sida som vi har ang. dessa djur har ännu inte uppfyllts.. det är utrymmet, liksom familjeförhållanden som är det viktigaste för oss, inte att ni har haft liknande djur eller gott om pengar.. suck..

som sagt, ni får gärna ställa frågor, men jag tror att ni får bättre svar ifrån google ang dessa djur.

ang. bokningar: skriv ett pm om varför ni vill beställa sugergliders…
och hur ni skulle hålla dem..

Upp till toppen
Annons: