Annons:
Etikettallmänt
Läst 55204 ggr
Jollabolla
9/5/14, 3:36 PM

Djur på Q

Det är så att jag håller på med ett gymnasiearbete där jag samlar ett djur på varje bokstav i alfabetet som jag sen tänkt fota. Har tänkt skriva djur på olika språk också. Så jag tänkte fråga om någon här inne vet något djur på q som finns i Sverige att fota. Spelar ingen roll om det är på svenska, latin ryska så om ni kommer på något får ni gärna hjälpa till :D

Annons:
VildaVittra
9/5/14, 3:40 PM
#1

Quail, dvs vaktel

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jollabolla
9/5/14, 3:48 PM
#2

#1 Tack så jättemycket för svaret! :D Att jag inte tänkt på det innan haha. Tror jag såg det på internet men bilden som var till såg alldeles för färgglad(tänkte att det nog inte var någon som fanns här) så jag glömde bort det. Så tack så jättemycket!

zickan
9/9/14, 1:19 AM
#3

Dessa djur kanske går att hitta på nån djurpark. Quoll är en pungmård, dock tror jag den är utrotningshotad. Sedan finns det kortsvansvallaby som på engelska heter Quokka. Nått man troligen kan hitta på svensk djurpark. Tror även att nån fågelart art av quetzaler kan hittas på djurpark. Finns två fågelarter till på q men kan inte komma på vad de heter. 

Men annars är det mest enklare djur som quail, quarter ponny, quarab, quarterhäst

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: