Annons:
Etikettannonser
Läst 6324 ggr
TouchingEvil
6/11/14, 4:50 PM

Afrikansk Igelkott till Salu i STHLM

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Har en Afrikansk igelkott på 8 månader som jag köpte åt min som som tyvärr inte kan ta hand om den och den vill ha så mycket kärlek.

Säljer lilla Taggis med bur och hus å allt för 2000 kr, det medföljer en fin stamtavla också.

Han är tam och gosig och har ALDRIG bitit någon.

Maila om ni är sugen: neo_cassirer@hotmail.com

Annons:
vallhund
6/11/14, 4:58 PM
#1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

TouchingEvil
6/11/14, 5:05 PM
#2

Vaaa! Min son har blivit sämre då vi köpte den till han, jag å min fru vill ha suger gliders fortfarande, det vi tänkte var att han kan få komma till ett hem som någon vill gosa.

zickan
6/13/14, 9:12 AM
#3

Kottar är fina djur. Tråkigt att det inte gick som ni tänkt. Dock är de inte nått man gosar sådär jätte mycket med även om de gillar närhet. 
Seriösa uppfödare brukar oftast erbjuda att köpa åter djur de sålt, har du frågat uppfödaren. Kanske denne även vet nån som kanske letar?

#1 För att man skriver en annons över halvåret sedan så är det alltså inte okej att omplacera ett djur det inte klickat med? Vore det inte smartare om du frågade ifall annonsen ens var aktiv. Nu fick du svaret iof. Men det kunde ju lika gärna va att de valde en igelkott istället för sugis då den annonsen du länkar till är från 2013 och skulle passa inom ramen för kottens ålder också.  Dömmer aningen fort ;-).

Dock hoppas jag trådskaparen nu förstår att huvudansvaret på djurens sköttsel och välmående ligger alltid på föräldrarna om man har omyndiga barn. Hoppas ni tänker på det i framtiden att inte ge vika för barnens önskemål om ni inte kan tänka er att ta hand om djuret helt sedan. Bättre tänka på det sättet så slipper onödigt många djur omplaceras för småsaker. Har själv varit hemskt tjatig som barn men mycket stränga föräldrar som gärna hade fått va där med pekpinnen även efter jag flyttade hemifrån. 
Nu är kottar inte så jätte känsliga att byta miljö. Men tänk på att verkligen fundera om det ska bli sugisar. De är känsligare och svårare att hitta bra hem till om man tröttnar/ellergi/annat osv. Som djurvakt vid resor mm. Bara en tanke 😉

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

TeeWeed
6/25/14, 4:30 PM
#4

#0 Hur har det gått? :)

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Upp till toppen
Annons: