Annons:
Etikettdjur-lagen
Läst 4065 ggr
[hejhejhej!]
4/16/14, 4:43 PM

Coola husdjur

Vad tycker du är coola husdjur? Ovanligt? Gulligt? Häftigt eller fjädrigt? Har du nått coolt husdjur? En ovanlig sphynx kattunge eller en råtta? Kanske en tigerpyton eller en tvåhövdad krokodil unge? :) Du kanske har en skettlandsponny eller en minigris till och med?:D

Annons:
Skorpion76
4/16/14, 5:00 PM
#1

Kameleont, helt klart! Jag vet inte om de är så sällskapliga av sig, men om man gärna vill ha ett djur men inte tål pälsdjur är det ett alternativ. Annars finns det nog andra ödlor som gecko eller liknande som kanske är lite mer keliga. Jag ska erkänna att min kunskap om ödlor och deras behov av sällskap = 0!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

TeeWeed
4/16/14, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag hade de två finaste hästarna i världen, fick sälja de pga sjukdom och jag saknar de så otroligt mycket, spesielt damen. Är det någon som ska köpa häst så rekommenderar jag Appaloosa, så himla härliga! Jag tycker att alla husdjur är coola, men det finns ju dom som sticker ut lite extra, och det tycker jag mina hästar gjorde ♥

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Smullis
4/19/14, 2:50 PM
#3

Jag tycker att grodor är coola husdjur, stora grodor! Hade gärna haft en american bullfrog :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Skorpion76
4/19/14, 3:59 PM
#4

#3 Du belönas med ett klick på bra inlägg av mig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[hasselmusen]
4/19/14, 8:56 PM
#5

Asså de är inte super söta men jag har fastnat lite för vandrande pinnar som jag tycker är ett coolt djur!

00eme05
4/19/14, 9:16 PM
#6

Ödlor! :-)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
zickan
4/20/14, 2:05 AM
#7

Vet inte om det är djuren i sig som jag finner "coola" eller om det är vad de kan utföra. Tycker gp råttor är lite coola över vad de används till. Dvs minröjare och nu även börjat användas för t.ex mögel och canser sök. 
Eller att kamelonten kan ändra färg för att enklare smälta in. Hur en del djur kan spela döda för att skydda sig mot rovdjur. Ödlor och vissa andra djur kan tappa svans som försvarsmekanism. 

Nog mer det jag finner coolt är själva djuren i sig. Och listan kan göras lång :-). Mycket där ute som är intressant och häftigt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

vinteralvan
4/22/14, 11:19 AM
#8

Afrikanska jättelandsnäckor gillar jag. Supercoola djur.

Skorpion76
4/22/14, 2:09 PM
#9

#7 Råttorna får stå ut me väldigt mycket. Det görs försök på dem av olika slag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

zickan
4/22/14, 5:55 PM
#10

#9 jo jag vet. iof är det inte så mycket på just gp råttor som det är på vanliga tamråttan. Haft ett 20 tal gp råttor och föder upp tamråttor i över 10 år. Så det kommer med att läsa mycket om försöken. Men positiva med att mycket djurförsök/forskning görs på just råttor är att det finns mycket underlag och hjälp när ens egna djur blir skadade/sjuka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Herpderp02
1/5/15, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Detta tycker jag är ett häftigt djur, Kamelspindeln bilden är på min😃

Emel
1/10/15, 9:47 PM
#12

Tycker det coolaste husdjuret är hund :P De är så sjukt fascinerande. Allt hos hunden är ccolt, att de har levt med människan så länge och kan kommunicera och samarbeta med oss. Även olika rasers speciella egenskaper är coolt, tex vinthundens snabbhet eller vallhundars medfödda vallningsteknik.

Annars är pilgiftsgrodor riktigt coola. Eller stora spindlar typ fågelspindlar. Grodorna ser så sjukt coola ut med sina klara färger/mönster. Speciellt blåa eller gula grodor. Spindlar är häftiga för de ser så nonchalanta ut, de ser ut som de inte bryr sig ett skit om dig samt utstrålar de nåt slags självförtroende. De ser ut att veta att de ser lite skrämmande ut som om de kan döda en. Har nog med deras ben, hur de är placerade, ser lixom självsäkert ut.

Själv har jag en jättehäftig akvatisk sköldpadda. Sköldpaddor är coola för de har både ett inre och ett yttre skelett. Sen är min padda himla söt med.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Skorpion76
1/11/15, 11:50 AM
#13

#11 Huh…


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: