Annons:
Etikettburar-bostad-byggen
Läst 601 ggr
Bexie
2014-04-09 15:05

Inhägnadsidé. Vad tror ni?

Nu när våren börjar krypa fram så har jag spenderat mycket tid med odling och röj i trädgården, och det gav mig en liten snilleblixt!

Vad tror ni om att bygga om ett växthus (med rätt mått) till en inhägnad för till exempel ekorrar? Jag är ganska skeptisk till att ha glas i voljärer, då jag är rädd för att djuren ska flyga eller hoppa rakt in i glaset och skada sig, men om man antingen byter ut glaset mot nät/galler eller sätter det innanför glaset, tror ni att det skulle kunna fungera?

Min idé vore i sådana fall att gräva ner någon form av nät en bit ner i marken (för att öka rymningssäkerheten) där inhägnaden skulle stå, och sedan bygga ihop inhägnaden, sätta nät/galler innanför glaset (vilket också underlättar upphängandet av grenar och annat som ska hängas upp), men också att byta ut några rutor mot endast nät/galler för luftgenomströmningens skull. Sedan tänkte jag också att man skulle kunna fixa något med taket som skydd för sol och för korrarnas skull eftersom de inte gillar att ha saker flygandes över sig.

Tror ni att detta skulle kunna bli genomförbart? Någon som har byggt liknande eller har liknande idéer? :)

Annons:
Fireant
2014-04-10 00:20
#1

jag skulle rekommendera att skippa glaset helt och tänka på en "sluss" så att de inte rymmer ut…

annars sp skulle jag råda dig till betong grund.

Upp till toppen
Annons: