Annons:
Etikettallmänt
Läst 2572 ggr
ozzy98
9/6/11, 2:31 PM

behöver hjälp!!!

Hej jag som många redan vet vill ha ett husdjur.

min mamma är alergisk mot pälsdjur

jag har hört att det finns många alergivänliga raser men också en

med ull istellet för päls.vet någon vad den heter .

kan ni också tipsa om djur som mamma tål som inte bara sitter i en bur eller sover hela dagarna.

jag funderar på igelkott men jag vet inget om hur mycket de behöver äta och vilken yta de måste ha att springa på och så ee de nattdjur.

Annons:
ozzy98
9/6/11, 2:31 PM
#1

tipsa inte om några olaglia djur att ha i svergie

zickan
9/6/11, 2:37 PM
#2

Känner inte till några allergi fria djur tyvärr.. Finns endast allergi vänliga. Det är helt upp till vad din mamma är allergisk emot. Kan vara vissa typer av päls, kiss eller dammet ifrån djuren osv.
Så det går tyvärr inte att säga att just det specifika djuret kan vara bra. en igelkott är INTE allergi fri men beroende vad man har för allergi så kan de vara allergi vänliga.

En igelkott sover hela dagarna, de är främst nattdjur. Vissa går att kela med lite granna men annars inte direkt keldjur. Ska ha 20kvm utrymme, dvs får inte sitta i bur. Kan bli lite problem om din mamma har känslighet mot deras avföring då de gärna bajsar över allt.

Ende jag kan komma på som kan ge lite större garanti att fungera är orm, ödlor, insekter. Men där är jag som känsligast mot deras foder. Syrsor tål jag själv inte alls och fick lägga ned min avel på ödlor.

Ekorrar kanske skulle kunan fungera. De luktar inte så mycket. Men nej de är inte allergi fria. Kanske kolla runt om du kan få låna hem något av det djur du intresserad dig för under en vecka. Se hur din mamma klarar det. Eller försöka göra ett allergi test på de arterna eller få ut vad hon kanske kan tåla för former.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Rumblebee
9/6/11, 6:07 PM
#3

Fast i och med att TS inte vill ha något djur som sitter i bur hela dagarna, så går ju tyvärr alla reptiler / amfibier och annat som lever i terrarium bortObestämd

Sedan beror det ju lite på hur du (TS) bor också. Om du har uteplats / gård, så kanske du kan ha något djur som kan leva utomhus, då givetvis med en lämplig bur som håller undan regn och drag, och som har tillgång till skugga, och eventuellt ett varmt krypin också.

candycandye
9/7/11, 12:38 AM
#4

kan du inte ha djur ute?vet inte hur du bor men om ni har tomt kan man göra en inhägnad med stor utebur och göra det hur trevligt som helst för en kanin tex:)

Upp till toppen
Annons: