Annons:
Etikettallmänt
Läst 4618 ggr
MoaL
3/21/11, 5:42 PM

Impuuuuuuls!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, här har ni mästaren i impulsköp, men jag kan inte hjälpa det. Och jag är så kär. :P

Jag var in på en av djuraffärerna i stan, och såg att de har sänkt priset på sina taggmöss rejält. De hade två stycken i djurrummet, och de såldes för 90 kr tillsammans - men det visar sig att deras föräldrar och tre yngre syskon också är till salu när jag bad att få kika på dem (jag känner personalen, så jag brukar få titta och klämma på alla djuren. ^^), hela den lilla familjen för en hundralapp. Tror ni att jag kunde motstå? Jag tiggde och bad min sambo, som till slut gav med sig. Så jag är SÅ lycklig! :P Nu har jag familjen här hemma som till att börja med ska få flytta in i mitt lediga 125x50x50cm akvarium tills jag har löst det så att de kan separeras honor och hanar.

De är så himla söta! Och så otroligt snälla, även om de är ganska sprättiga - men ändå förvånansvärt stillsamma. De kryper gärna upp bak i nacken och myser där (samtidigt som de bajsar över hela nacken, haha). :P

En fråga; Jag läste att de gärna vill ha väldigt varmt, och undrar om det är såpass nödvändigt att jag bör skaffa värmelampa/-matta, eller om de klarar sig bra i rumstemperatur (22 grader)?

Är verkligen medelåldern 4-7 år, eller är det bara som det står? O.o

Här kommer några bilder på pappan och en av hans söner, de andra sov så sött. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
3/21/11, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Pappan. :) Hans vänstra öra är skadat på något vis, det har liksom blivit bakåtvikt och "vuxit ihop" med baksidan. :S Men har har då inte ont eller så.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
3/21/11, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och den ena av de två sönerna (ungarna är två hanar och en hona). Jag är så förtjust i den här lilla killen, han har legat och myst i min nacke lääänge. xD

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
3/21/11, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Samma lilla kille igen, men på baksidan av härligheten, med alla mjuka små "taggar". ;)

Nåväl, detta är sista bilden för ikväll, jag har varit vaken runt och måste sova. Men jag återkommer med fler bilder! Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ratata
3/21/11, 8:44 PM
#4

Åååh vad fina! Grattis till "kapet" ;)

Himla kul att du ville dela med dig av bilder med en gång också! De verkar riktigt mysiga. Trodde att taggmöss var ena bitiga rackare, men jag har kanske förväxlat dem med nataler eller nåt annat litet sött.

MoaL
3/22/11, 4:12 AM
#5

Tack! Skrattande
Ja, de är väldigt mysiga även om de faktiskt är totalt ohanterade. :P
Att de är bitiga är egentligen ett oförtjänt rykte de har, för de bits betydligt mindre än många vanliga tammöss som är lika ohanterade. De är så söta och nyfikna! Jag kan inte låta bli att gå och pilla med dem hela tiden. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
3/22/11, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu är akvariet iordninggjort, men jag har bara bilder ovanifrån. ^^

Vänster sida:

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
3/22/11, 2:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Höger sida:

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[zannapettersson]
3/23/11, 9:56 AM
#8

Oh så söta, :) o vad fint de får det.. det är ju själv så man blir BRA sugen. hehe

Ratata
3/23/11, 4:06 PM
#9

Calebasshuset är jag bra avis på! Det var jättefint ju!

De ser ut att ha det riktigt bra hos dig. Håller med #8 lite sugen bilr man allt :)

MoaL
3/23/11, 5:41 PM
#10

Tack så mycket! Skrattande

#9 Ja, jag blev förtjust i det för några månader sedan och köpte det, men har inte fått användning av det förrän nu. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ypsilon1
3/24/11, 8:00 AM
#11

Grattis :) De verkar ha det väldigt fint hos dig, med fin inredning och en massa skoj i akvariet.

Silvertrasans
3/24/11, 1:08 PM
#12

Grattis! Så otroligt söta Kyss och fint har dom fått också Skrattande

Liz85
6/30/11, 8:31 AM
#13

Går det bra om jag ger sent svar? :P

Värmelampa behövs inte, inte ens på vintern. Däremot bör du kanske undvika att ha öppna fönster eller balkongdörr på vintern så du släpper in kylan. åtminstone i det rum mössen befinner sig.

Taggmössen blir 4-5 år. Den som levt längst av mina levde lite över 5 år och 3 månader.

Jag har en blogg som visserligen inte är uppdaterad så mycket (än…) men det finns en mängd gamla bilder där. :)

http://musliv.webblogg.se/

Annons:
Wand
6/30/11, 11:58 AM
#14

Gud, så fina!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MoaL
6/30/11, 5:08 PM
#15

#13 Åh, tack! :D Jag har märkt att de inte behöver någon värmelampa än i alla fall, men jag har undrat över hur jag ska göra i vinter. :) Och någon dörr/något fönster öppnas inte under vintern då jag har alla smådjur i ett särskilt rum, och alla djur är förstås känsliga för drag. ^^ Det är bara på sommaren deras fönster står litegrann på glänt för att få in friskluft.
Det låter trevligt att de blir äldre än vanliga möss! Skrattande

Massor med fina bilder på dina taggisar! De gör sig himla bra på kort måste jag säga. :P

Och tack till alla för era snälla kommentarer. :D

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: